מצב השינה הנו המצב בו הפכת להיות תגובה למציאות שיצרת כשלא היית מודע, התוצאה של השינה שלך שהובילה אותך להיות אוטומאטי ומגיב למה שקורה, במקום לשלוט בחייך ולכוון אותם למקום אליו אתה רוצה להגיע.
– כדי להתעורר אתה צריך לוותר על השינה. לא תוכל גם להמשיך לישון וגם להתעורר.

תהליך ההתעוררות הבסיסי הוא לראות את השינה, לראות את התכנותים המרכיבים את הנפש האנושית הרדומה. כשרואים את המנגנון בצורה מודעת ומלאה, ומבינים שזאת בדיוק התוכנה שיוצרת לנו סבל רב כל כך, אז אנחנו יכולים לבחור להפסיק להגן על התוכנה, אנו מנטרלים את ראש הנפץ מפצצת התרדמת.

השחרור יתחיל בשאלה, על מה יש לי להגן? מה אתה יכול לקחת ממני באמת? ואם תגיד לי שאני רע האם אני צריך להגן עליי? הרי ברור שאני רע. ואם אתה תגיד לי שאני ממש טוב, האם אאמין לך? ברור שאני טוב. האם אני מכוער? כן. אני גם יפה וגם מכוער, אני שניהם יחד. מודעות מלאה למנגנון ההגנה הבלתי מתפשר תשחרר את האדם מלהמשיך לספק אנרגיה למנגנון אנוכי זה שמגן אך ורק על עצמו, גוזל את אנרגיית החיים והחיוניות,
פתאום אתה רואה כמה שנים עברו מאז שהתחלת לרמות את עצמך עם שקרים…

השינה בנויה מקיומם של הסכמים פנימיים שהתקבלו בעבר, הסכמים והחלטות לא כתובות שמחזיקות את מצב השינה האנושי יציב, אחרת תקרה התעוררות ספונטאנית מתוך רצון האדם לגדול ולהתפתח, מתוך הצורך העז של כל אדם להיות חופשי. השלב הראשון הינו שלב המודעות לשינה, השלב בו האדם מכיר בכך כי הינו ישן. זהו שלב הכרחי לתהליך, אחרת ילכד האדם באשליה ש "הכול בסדר" עם מצבו הנוכחי והתעוררות לא תוכל לקרות. לאחר שלב ההכרה יבוא השלב הבא בו נרצה לחשוף את ההסכמים שהתקבלו כשהיינו בשינה, שלב בו אנו חופרים בעברנו ורואים את ההשפעות הישירות שיש לעברנו על ההווה שלנו, על חיינו.

במצבנו הישן, כשהיינו תחת פחד, חתמנו עם עצמנו הסכמים הכוללים בתוכם תירוצים רבים המסבירים את מצב השינה האנושי כמצב אידיאלי לקיום. מודעות להסכמים הקודמים עדיין לא פותרת כל בעיה ולא מקדמת אותנו לכיוון המיוחל, אך היא שלב הכרחי כקרקע ליצירה של הסכמים חדשים שאנו עומדים לעשות בקרוב.

אבל כדי לעשות הסכמים חדשים אנו מוכרחים להפר את הישנים, וכאן מתחיל מסע ההתמסרות.
מי מוכן לוותר על הסכמים ישנים שעדיין משרתים אותו ונותנים לו ביטחון? מי מוכן לוותר על פרה חולבת כשהוא רוצה לשתות חלב? מי מאיתנו יהיה מוכן לעשות פעולה שמנוגדת לטבעו וכאילו הולכת נגדו? הסכמים חדשים הבאים ממצב מודע של האדם יחייבו אותנו לוותר על הישנים, יהיה מחיר מיידי לבחירות חדשות אלה שיאלצו אותנו לבחור מחדש את דרכנו בחיים וליצור את מה שבאמת חשוב לנו, מעבר להתניות הסביבה ולזיכרונות העבר.

למה אנשים ישנים?
יש כיף בלהיות ישן, אפשר לעשות את כל מה שרוצים, לא צריך להתאמץ, פשוט ללכת אחרי הרצונות והתשוקות שלנו, ללכת עם העדר – עם הזרם, לא צריך להתאמץ לחשוב כי מישהו אחר חושב בשבילי האחרים יעשו את השינוי בזמן שאני דואג לחיים נוחים, נטולי אתגרים וכישלונות גדולים.

הסבל
איך זה שאנו מקבלים את הסבל ולא מתאמצים לחיות חיים נטולי סבל? למה אנחנו סובלים? הסבל משווק כחלק בלתי נפרד מהחיים. מגיל צעיר אנו לומדים שהחיים קשים ושעלינו לקבל עובדה את הסבל הכרוך בלחיות, זה מה שיש, אין לנו ברירה אחרת. אנו מתרצים לעצמנו את הסיבות לכך שאנו לא נהנים מהחיים, למה הצבעים לא בוהקים ויפים.

הזדהות אובססיבית
עם בעיותינו מביאה איתה כמות סבל שתעסיק אותנו במשך כל ימי חיינו בניסיון לפתור את אותן בעיות אשלייתיות. אך בעיות אינן זקוקות לפיתרון, הן זקוקות להבנה.
התבוננות בהזדהות תוכל להביא איתה שחרור מהצורך לפתור את הבעיה ומהצורך להעלים את הגורם העוין שחדר לנו למערכת. ההבנה השלמה כי במהותה של כל קושי שמגיע לחיינו נמצאת הזדמנות מופלאה לשחרור ולמידה, תשחרר אותנו מהעיסוק האובססיבי במלחמה חסרת פשרות בפולשים מהעולם החיצון.

 

הכותב: אילן אביב – תלמיד של היקום